Privacybeleid

1. Wie zijn wij?

Wij, dat is Mobly NV, een naamloze vennootschap met officiëel adres te 2000 Antwerpen, Hessenstraatje 10 (KBO-nummer 0682.541.092).

2. Waarom bieden wij u deze privacyverklaring?

Als je de Mobly website bezoekt of onze diensten gebruikt, verwerkt Mobly bepaalde persoonsgegevens van jou en treedt Mobly op als verantwoordelijke voor de verwerking. Dit doen we vooral om jou als bezoeker of klant van Mobly te herkennen en goed te bedienen. Mobly gaat zorgvuldig en transparant met deze persoonsgegevens om. Ook volgens de Europese privacy-wetgeving heb je bepaalde rechten.

In deze privacy-verklaring leggen we uit welke gegevens we van je vragen en verwerken, waarom wij deze gegevens vragen, hoe we met deze gegevens omgaan, en met welke anderen Mobly jouw gegevens deelt.

Verder leggen we uit welke rechten jij hebt als klant of bezoeker van Mobly, en hoe je bij Mobly van deze rechten gebruik kunt maken.

Bij het aanvaarden van deze privacy policy aanvaard je deze Privacy policy enkel in relatie tot de diensten van Mobly waar je gebruik van maakt.

3. Welke persoonsgegevens verwerkt Mobly?

De persoonsgegevens van jou die Mobly verwerkt, en hoe Mobly met deze gegevens omgaat zijn verschillend per dienst.

Om je diensten van Mobly te leveren, verwerkt Mobly je gegevens zoals bepaald in dit privacybeleid. Tenzij zulke verwerking gebeurt onder andere legale gronden, vraagt Mobly je toestemming om je persoonsgegevens te mogen verwerken. Je kunt op elk moment je toestemming intrekken. Maar het intrekken van je toestemming zal geen invloed hebben op eerdere verwerkingen van je persoonsgegevens die eerder gebeurden met je instemming, of verwerking van je persoonsgegevens op andere legale gronden.

3.1 Privacy voor website bezoekers

Als bezoeker van de Mobly website (als je niet bent ingelogd als geregistreerde gebruiker van Mobly) en door het gebruik van de Mobly website geef je je toestemming aan Mobly tot het verwerken van bepaalde gegevens als volgt:

Welke gegevens verwerken we: Waarom verwerken we deze gegevens:
- Anonieme data over het surfgedrag locatie en apparaat (°) Betere website ervaring
- Naam, Emailadres In geval je contact met ons wenst op te nemen via de website chat, vragen we je om je email adres en desgevallend (optioneel) ook je naam
(°) Deze gegevens worden automatisch gegenereerd en verwerkt tijdens je gebruik van de Mobly website.
Als je de website bezoekt, en onze cookie-policy accepteert, dan geef je Mobly toestemming voor:
  • Voor het plaatsen van sessie en permanente cookies
  • Het opslaan en bewaren van anonieme surf, locatie, en apparaat data.

Meer info met betrekking tot onze Cookie Policy vind je op mobly.be/nl/cookie-verklaring/

3.2 Privacy voor Mobly Go app gebruikers

Als je de Mobly Go app installeert, vragen we je om je te registreren bij Mobly. Bij registratie en daarna als gebruiker van de Mobly Go app geef je je toestemming aan Mobly tot het verwerken van bepaalde gegevens als volgt:

Welke persoonsgegevens verwerken we: Waarom verwerken we deze gegevens:
- e-mailadres (*) - voornaam (*) - familienaam (*) - geboortedatum - adresgegevens (*) - land (*) - taal (*) Om een account aan te kunnen maken, je de mogelijkheid te geven te kunnen inloggen op Mobly Go en je persoonlijk aan te kunnen spreken in de juiste taal vragen we je om hebben we deze persoonsgegevens nodig.
- geboortedatum (*) Aangezien de diensten van Mobly Go enkel aangeboden worden aan personen ouder dan 18 jaar, vragen we je om je geboortedatum.
- telefoonnummer We vragen je ons je telefoonnummer te bezorgen zodat Mobly, alsook de Mobly Partner die voorziet in de pechverhelping, met jou kan communiceren om je naar best vermogen te assisteren.
- email adres of contactgegevens van een vriend. Op sommige plekken geven we de mogelijkheid om jouw informatie over je gebruik van Mobly diensten te delen. In die specifieke gevallen delen we dan uitsluitend die informatie die jij kiest te delen. Deze gegevens gebruiken we niet voor andere doeleinden.
- rijgedrag (°) Door gebruik te maken van Mobly Go geef je Mobly inzage in je rijgedrag, rijprofiel en rijvaardigheden. Mobly gebruikt deze persoonsgegevens op een algemene wijze voor verschillende studiedoeleinden onder meer in het kader van verkeersveiligheid, marktonderzoek en algemeen rijgedrag van bepaalde statistisch relevant categorieën van personen.
- geolocalisatie (°) Door gebruik te maken van Mobly Go geef je Mobly inzage in je geolocalisatie met het doel om je rijgedrag beter te kunnen bepalen. Eveneens zal je geolocalisatie worden gebruikt in het kader van de door jou gevraagde pechverhelping en wordt deze informatie ook meegedeeld aan de derde partij die voorziet in de pechverhelping voor Mobly
- profielfoto In je persoonlijke omgeving kun je (optioneel) een profielfoto uploaden. Deze profielfoto gebruiken we voor de personalisatie van jouw eigen omgeving. Als jij met je Mobly account meedoet aan bepaalde acties of als jij vanuit jouw omgeving connecties maakt met andere personen. Als je bijvoorbeeld vrienden en familieleden uitnodigt, dan delen we je profielfoto ook met hen.

(*) Deze gegevens zijn verplicht. Wanneer we deze persoonsgegevens niet van jou verkrijgen, kan je geen gebruik maken van Mobly Go.
(°) Deze gegevens worden automatisch gegenereerd en verwerkt tijdens je gebruik van Mobly Go.

Met een functie van de Mobly-diensten kunt u uw score en andere informatie delen op sociale media. Door gebruik te maken van dergelijke functies maakt u het delen van gegevens met uw vrienden of het publiek mogelijk, naargelang de instellingen van uw sociale media. Raadpleeg de privacyverklaringen van de sociale media voor meer informatie.

De meeste mobiele platforms hebben bepaalde types van apparaatgegevens vastgelegd waartoe apps geen toegang kunnen krijgen zonder jouw toestemming. Bovendien bieden de platforms verschillende systemen om jouw toestemming te krijgen. Het iOS-platform waarschuwt je de eerste keer dat de Mobly-diensten toegang willen krijgen tot een bepaalde functie (meestal de eerste keer dat je die functie gebruikt) en vraagt toestemming om die functie op dat moment te gebruiken. Android-apparaten verwittigen je van alle toestemmingen die de Mobly-diensten nodig hebben voor alle functies wanneer je voor de eerste keer registreert in de app. Door gebruik te maken van de app geeft je deze toestemmingen.

3.3 Privacy voor Mobly Go dongle gebruikers

Als je bij de Mobly Go app ook de dongle (connector voor in de auto) gebruikt en connecteert met je Mobly Go account, geef je je toestemming aan Mobly tot het verwerken van bepaalde gegevens als volgt:

Welke persoonsgegevens verwerken we: Waarom verwerken we deze gegevens:
- IMEI nummer dongle… - rijgedrag (°) - geolocalisatie (°) Om beter je rijgedrag en geolocalisatie in Mobly Go te kunnen bijhouden.

(°) Deze gegevens worden automatisch gegenereerd en verwerkt tijdens je gebruik van Mobly Go.

3.4 Privacy voor Aankoop-expert klanten

Als je bij Mobly een Aankoop-expert boekt om een auto te beoordelen geef je je toestemming aan Mobly tot het verwerken van bepaalde gegevens als volgt:

Welke persoonsgegevens verwerken we: Waarom verwerken we deze gegevens:
- Naam - Email adres - telefoonnummer Zodat we je kunnen contacteren en afspraken maken om de dienst te laten plaatsvinden

3.5 Privacy voor Autorapport gebruikers

Als je het Mobly autorapport online opvraagt, en je email adres met ons deelt geef je je toestemming aan Mobly tot het verwerken van bepaalde gegevens als volgt:

Welke persoonsgegevens verwerken we: Waarom verwerken we deze gegevens:
Uw email adres en postcode. Om een persoonlijk rapport te genereren en het rapport toe te sturen.

Als je voor het Mobly autorapport je email adres met ons deelt, vragen we jouw toestemming voor het toesturen van het autorapport en relevante marketing emails.

3.6 Privacy voor klanten van verzekeringen

Als je bij Mobly een verzekering aanvraagt of bij Mobly klant bent voor 1 of meer verzekeringen, dan geef je ons toestemming om de volgende persoonsgegevens te verwerken:

Welke persoonsgegevens verwerken we: Waarom verwerken we deze gegevens:
- E-mailadres (*) - voornaam (*) - familienaam (*) - adresgegevens (*) Om persoonlijk contact te kunnen opnemen en om je aan te spreken in de juiste taal hebben we deze persoonsgegevens van je nodig. Mobly deelt deze gegevens ook met verzekeraars bij wie
- telefoonnummer (*) - taal (*) Mobly offertes opvraagt. Indien Mobly voor of namens jou contact heeft met derde partijen of overheidsinstanties (bijvoorbeeld DIV voor de registratie van je voertuig), dan hebben we deze gegevens ook nodig en kunnen wij - voor zover noodzakelijk - deze gegevens ook aan hen doorgeven.
- geboortedatum (*) - datum rijbewijs (*) - beroep (*) - nationaliteit (*) Om een passende offerte te kunnen opmaken, hebben verzekeraars bepaalde persoonsgegevens nodig. De prijs die je voor de premie betaalt, is hiervan afhankelijk. Mobly deelt deze gegevens ook met verzekeraars bij wie Mobly offertes opvraagt.
- gezinssamenstelling (*) Om je (mobiliteits) verzekeringsbehoefte in te schatten en om een persoonlijke premie te kunnen maken, hebben we gegevens nodig over de samenstelling van je gezin.
- e-mailadres of contactgegevens van een vriend. (*) Op sommige plekken geven we de mogelijkheid om jouw Mobly diensten met anderen te delen. In die specifieke gevallen delen we uitsluitend de informatie die jij kiest. Het e-mailadres of de contactgegevens van een vriend gebruiken we niet voor andere doeleinden.
- profielfoto In je persoonlijke omgeving kun je (optioneel) een profielfoto uploaden. Deze profielfoto gebruiken we voor de personalisatie van jouw eigen omgeving. Als jij met je Mobly account meedoet aan bepaalde acties of als jij met je Mobly account connecties maakt met andere personen, dan delen we je profielfoto ook met hen.
- bedrijfsnaam en KBO nummer (*) Als je verzekeringen van Mobly op naam van je bedrijf wilt zetten, dan hebben we deze gegevens nodig.
- bankgegevens voor betalingen (*) Voor je betaling van de premie hebben we je bankgegevens niet nodig. In geval van restitutie of bij uitkering van schade, hebben we je bankgegevens nodig voor terugbetaling. Voor de afhandeling van schade deelt Mobly deze gegevens ook met de verzekeraar en met betreffende professionele schade-afhandelaars.

(*) Deze gegevens zijn verplicht. Wanneer we deze persoonsgegevens niet van jou verkrijgen, kan je geen gebruik maken van Mobly verzekeringen. Deze persoonsgegevens vragen we niet in het eerste contact, maar uiteraard pas op het moment dat we ze echt van je nodig hebben. In het overzicht hierboven staat uitgelegd waarom en hoe wij deze gegevens zullen verwerken.

4. Direct Marketing activiteiten

Mobly is wettelijk gerechtigd tot het aanleggen van een marketing database, echter zal Mobly of de Mobly Partner je pas van tijd tot tijd direct marketing communicatie sturen (bijvoorbeeld nieuwsbrieven, marketing of andere soortgelijke communicatie en aanbiedingen voor Mobly-diensten or diensten van Mobly Partners), voor zover wettelijke toegelaten of waar je expliciete toestemming gegeven hebt. Mobly is gerechtigd om hiervoor je contactgegevens door te geven aan Mobly Partners (en in ieder geval onze partners voor pechverhelping en expertises) waarvan Mobly in alle redelijkheid meent dat deze relevant kunnen zijn voor jou.

Je hebt het recht om je toestemming voor direct marketing op elk moment in te trekken door contact met ons op te nemen via info@mobly.be. Als je geen reclameboodschappen meer van ons wilt ontvangen kan dat ook door de instructies in die boodschappen te volgen.

5. Welke partijen krijgen inzage in jouw persoonsgegevens?

Mobly deelt jouw persoonsgegevens met de volgende categorieën van ontvangers:

  • Mobly medewerkers (bijvoorbeeld naar aanleiding van vragen die je hebt);
  • Derde partijen die de noodzakelijke (technisch) ondersteuning bieden voor de Mobly diensten (bijvoobeeld data management, hosting, expertises …);
  • Mobly Partners (bijvoorbeeld om zulke partners toe te laten je een commercieel aanbod te doen);
  • Andere ontvangers voor zover wettelijk noodzakelijk.

Zulke partijen krijgen enkel inzage in persoonsgegevens die nodig zijn om het specifiek doel van de ontvanger te kunnen volbrengen.

6. Export van jouw persoonsgegevens

Mobly zal bepaalde van je persoonsgegevens exporteren uit de European Economic area (“EEA”) wanneer dat noodzakelijk is om het specifiek doel van de ontvanger te kunnen volbrengen. Waar zulke export plaatsvindt, zal deze steeds gebeuren overeenkomstig de nodige wettelijke bepalingen (bijvoorbeeld EU-US privacy shield, EU standaard contractuele clausules, …).

7. Jouw rechten als Mobly gebruiker of klant

Weet dat Mobly - los van enige toestemming - bepaalde van jouw gegevens mag verwerken om:

  • Je contractuele relatie met Mobly te beheren;
  • Facturatie en betalingstransacties te kunnen uitvoeren; en/of
  • te voldoen aan andere wettelijke verplichtingen die worden opgelegd aan Mobly.

Voor alle duidelijkheid, Mobly verwerkt zelf geen kredietkaartgegevens, en maakt daarvoor gebruik van een oplossing aangeboden door de derde partij. Deze derde partij zal hiervoor optreden als verantwoordelijke voor de verwerking en niet Mobly.

Als Mobly jouw gegevens voor andere doeleinden wil gebruiken, dan zullen wij altijd eerst je bijkomende toestemming vragen voordat we die gegevens voor dat ander doel verwerken.

Mobly gebruikt de persoonsgegevens die worden verwerkt via de Mobly-dienste niet voor automatische besluitvormingsprocessen of -technieken die rechten scheppen of ontzeggen voor de personen in kwestie.

Mobly bewaart uw persoonsgegevens zo lang het nodig is om de Mobly-dienst te voorzien, en tot drie jaar daarna (of langer als de wet dan van Mobly vereist).

Je hebt altijd het recht om:
  • toegang te krijgen tot je persoonsgegevens die door Mobly zijn verwerkt;
  • rechtzetting, verwijdering of beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te vragen;
  • bezwaar in te dienen tegen de verwerking van uw persoonsgegevens;
  • te vragen om je persoonsgegevens te ontvangen in een formaat (bv. Excel, .CSV bestand, …) voor overdracht (door jou) naar een andere vergelijkbare dienst;
  • je toestemming voor de verwerking van je persoonsgegevens in te trekken. Het intrekken van je toestemming heeft echter geen invloed heeft op de eerdere verwerking van je persoonsgegevens of op de verwerking volgens een andere wettelijke grondslag.

Om je rechten uit te oefenen vragen we je een bewijs van je identiteit voor te leggen aan Mobly (bijvoorbeeld in de vorm van een officieel document zoals identiteitskaart, rijbewijs, …) om fraude te voorkomen.

Om je rechten uit te oefenen, en voor vragen over je rechten, kun je contact met Mobly opnemen op info@mobly.be.

Voor klachten kun je ook op dit adres terecht. Daarnaast heb je altijd het recht om een klacht in te dienen bij de Belgische gegevensbeschermingsauthoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, +32 (0)2 274 48 00, contact(at)apd-gba.be

8. Zijn de Mobly diensten gericht op kinderen?

Mobly vraagt nooit of verzamelt nooit bewust gegevens van kinderen jonger dan 18 jaar. Indien een ouder of voogd zich bewust wordt van het feit dat zijn of haar kind zonder hun toestemming persoonsgegevens heeft opgegeven, die zijn verwerkt door de Mobly-diensten, dan kan de ouder of voogd best contact opnemen met Mobly.

Indien Mobly zich bewust wordt van het feit dat een kind persoonsgegevens heeft opgegeven aan ons, dan zal Mobly de nodige maatregelen treffen om deze persoonsgegevens onherroepelijk te verwijderen uit de Mobly-diensten.