Antwerpen 7 mei 2018. Pechverhelping in 1 klik, waarbij je betaalt per panne en niet per jaar. Het is slechts één van de diensten waarmee Mobly de mobiliteitssector wil openbreken. Want vandaag as- sociëren we mobiliteit zelden met vrijheid. En daar wil Mobly verandering in brengen. Door de mobiele mens onvoorwaardelijk in de driver’s seat te plaatsen. Door regels en tradities om te buigen naar keuzes. Zoals de keuze voor pechverhelping met of zonder abonnement.
Betaal alleen als je autopech hebt. En de overige 364 dagen niet. ‘Pechverhelping is zo’n gesloten systeem’, aldus Gerrit Nollet, CEO van Mobly. ‘Je betaalt een jaarabonne- ment, en daardoor maak je aanspraak op hulp bij panne. Maar hoeveel keer per jaar heb je pech? We zien dat mensen meer en meer op zoek zijn naar flexibele formules op maat. Vandaar Mobly’s Pechverhelping zonder abonnement, beschikbaar via de gloednieuwe (gratis) Mobly Go app.” Voor de pechverhelping zélf, werkt Mobly samen met Europ Assistance: “De formule van Mobly sluit naadloos aan op onze toekomstvisie voor pechverhelping: op een slimme, snelle manier hulp verlenen dankzij connected car innovaties.” aldus Philippe Gervais, CEO van Europ Assistance.
Een (niet helemaal) nieuwe speler op de mobiliteitsmarkt Mobly is met deze dienst niet aan z’n proefstuk toe. De start-up lanceerde sinds oktober 2017 al een eerste reeks services, zoals een gratis autorapport, een gratis checklist en een car expert bij aan- of verkoop van een tweedehandswagen. Teveel mensen kopen of verkopen zonder voorkennis. De voorbije maanden hielp Mobly met deze tools al duizenden mensen bij de aan- of verkoop van een auto.
Pech verhelpen én pech vermijden Het mobiele platform Mobly Go wordt de komende weken verder uitgebreid met verschillende extra diensten. Zo weet je straks altijd waar je auto staat, kan je eender wanneer zelf de status van je wagen checken en problemen detecteren, krijg je meer inzicht in je autogebruik dankzij rittenregistratie en kan je rekenen op een technische hulplijn. Sommige van deze diensten zijn in 1 klik beschikbaar via de Mobly Go app, andere vereisen het gebruik van een ‘dongle’ (connected car technologie) voor nauwkeurige metingen.
“In een ideale wereld detecteren we problemen voor ze zich stellen en staan er straks nooit meer defecte wagens op de pechstrook.” Gerrit Nollet
Een start-up met een missie: mobiliteit democratiseren Vandaag is ‘vrijheid’ niet meteen een woord dat mensen associëren met ‘mobiliteit’, maar dat zou het wél moeten zijn. Door het aanbieden van innovatieve tools, diensten én objectieve informatie hoopt Mobly zijn gebruikers onvoorwaardelijk in de driver’s seat te plaatsen en mobiliteit in zijn geheel te democratiseren. En de missie van Mobly blijft lang niet beperkt tot de auto.
Nollet: “Wie weet zijn we morgen wel bezig met systemen om te flexwerken via je smartwatch terwijl je rondrijdt met een elektrische fiets op een stukje Mobly-gesponsorde overkapping van de Antwerpse ring.”