Mobly lanceert ‘on-demand’ pechbijstand app voor vakantietrippers


Tijdelijke pechbijstand gedurende je buitenlandse autovakantie boek je last-minute via je smartphone!

Woensdag 26 juni 2019 — Op vakantie naar het buitenland? Dan is de kans groot dat je hiervoor de wagen neemt: de auto blijft namelijk ook dit jaar het populairste voertuig voor de Belg die er deze zomer op uit trekt. Wie graag met een gerust hart de grens oversteekt, kan maar beter zorgen voor de nodige pechbijstand. Maar hoewel je misschien maar een paar weken op vakantie gaat, ben je bij traditionele verzekeringsmaatschappijen meteen gebonden aan een jaarcontract. Het Antwerps bedrijf Mobly lanceert daarom een flexibel alternatief waarbij je enkel betaalt gedurende de periode van je buitenlandse trip. Bovendien sluit je deze pechijstand ‘on-the-fly’ af via de Mobly Go app. Je geeft op je smartphone de begin-en einddatum in van je autovakantie samen met enkele persoonlijke gegevens en alles wordt geregeld. Tegenwoordig boek je dus niet meer enkel je vakantie last-minute maar ook je pechbijstand!

Mobly pakt uit met pechbijstand notificatie: automatische reminder op je smartphone

Mobly Go is ideaal voor chaotische globetrotters, last-minute reizigers die hun vakantietrip niet tot in de puntjes hebben geregeld maar ook simpelweg voor al diegenen die een slim en kostenbesparend alternatief zoeken voor pechverhelping in het buitenland. Aangezien de zomervakantie bijna voor de deur staat, zal deze app voor velen zeker van pas komen. Zo krijg je telkens wanneer je de grens oversteekt met de wagen automatisch een melding op je smartphonemet de vraag of je een tijdelijke verzekering wenst af te sluiten voor pechbijstand. Want een zorgeloze vakantie begint immers met een relaxte roadtrip naar jouw Europese droombestemming, toch?

Kostenbesparend alternatief voor traditionele pechverhelping

Met een gerust hart de baan op gaan is trouwens de belangrijkste reden die de Belg aanhaalt (34%) om pechbijstand te nemen. En dit doen we massaal want uit een marktonderzoek (2018) van Profacts in opdracht van Mobly blijkt dat maar liefst 7 op de 10 Belgen pechbijstand heeft voor het binnenland. Dat maar liefst 58% van de Belgen betaalt voor pechbijstand maar nog nooit pech heeft gehad, was de grootste drijfveer voor Mobly om een alternatieve formule te ontwikkelen.  Het Antwerps bedrijf biedt via hun Mobly Go app namelijk een tijdelijke verzekering aan voor slechts 2,5 euro per dag. In tegenstelling tot de klassieke autoverzekeringen die werken met lange termijn abonnementskosten, betaal je met Mobly enkel wanneer je effectief naar het buitenland gaat.

Roadtrippen zonder risico

Pechbijstand voor zo’n bescheiden bedrag? Dat wekt meteen argwaan op en roept de vraag op wat er dan precies wordt gedekt. “Wat het probleem ook is, Mobly zal altijd eerst je wagen ter plekke trachten te repareren. Lukt dat niet, dan wordt de auto getakeld naar een garage in de buurt. Verder wordt er uiteraard voor gezorgd dat zowel de bestuurder, de wagen en alle inzittenden veilig terug thuis geraken”, zegt Gerrit Nollet, CEO Mobly. Maar hoe verloopt je vakantie verder als je auto in de garage staat?  Aangezien garages in het buitenland vaak de gewoonte hebben om hun klanten voorrang te geven op buitenlandse toeristen, kunnen wachttijden wel oplopen tot 5 werkdagen of meer! Gelukkig regelt de Mobly pechverhelping tot 5 (!) dagen een vervangwagen in het buitenland. Op die manier kan je nog steeds genieten van die welverdiende vakantie. Mobly maakt mobiliteit immers gemakkelijk, ook in het buitenland!

https://mobly.be/nl/oplossingen/pechverhelping/europa/