Mobly geeft plankgas met overname VROOM.be


Mobiliteitsspeler neemt zoekertjessite over om full service bij de aankoop van een tweedehandswagen te bieden

Antwerpen, 2 juli – Mobiliteitsspeler Mobly neemt vanaf vandaag het online autoplatform VROOM.be over van Mediahuis. De zoekertjessite voor tweedehandswagens blijft bij zijn succesformule, maar Mobly wil elk zoekertje compleet maken met uitgebreide informatie over onder meer mobiliteitsdiensten en autogaranties voor tweedehandswagens. Geheel naar het DNA van Mobly wil het potentiële kopers ontzorgen door hen on the spot alle nodige informatie en diensten te bieden die gepaard gaan met de aankoop van een tweedehandswagen.

Mobly staat al bekend voor zijn innovatieve mobiliteitsverzekering, autogarantie en pechverhelping. Om klanten van nog dichterbij te ondersteunen, neemt het nu VROOM.be over van Mediahuis. Daarmee wil de mobiliteitsspeler zijn ambitieuze plannen kracht bijzetten door de digitale afstand met de (toekomstige) eigenaar van een tweedehandswagen gevoelig te verkleinen. VROOM.be is daarvoor de geschikte partner.

Omdat quasi alle Mobly-producten rechtstreeks of onrechtstreeks aan een wagen gekoppeld zijn, passen beide merken als puzzelstukjes in mekaar. Hoewel Mobly hoog inzet op alternatieve vervoermiddelen, wil het haar klanten ook de gekende service bieden bij de aankoop van een wagen, die naast alle alternatieven ook altijd een plek op onze wegen zal hebben.

386.000 unieke bezoekers in mei
De concrete plannen die Mobly met VROOM.be heeft, wil het pas geleidelijk aan ontvouwen. De mobiliteitsspeler vertrekt van het sterke aanbod waarmee de zoekertjessite in de maand mei van dit jaar 386.000 unieke bezoekers* wist te lokken die samen goed waren voor 2,5 miljoen pageviews*. Zo’n 700 dealers plaatsen samen een totaal van 32.000 zoekertjes. Steunend op die stevige fundering wil Mobly VROOM.be naar een nog hoger niveau brengen.

Iedereen die een tweedehandswagen zoekt, kan straks bij VROOM.be op een compleet forum terecht. Daar zullen niet alleen alle details over de wagen terug te vinden zijn, maar ook de bijhorende info omtrent alle aspecten die met de aankoop van een wagen gepaard gaat. Alles eenvoudig en op één plek samengevat.

“Succesverhaal verderzetten en uitbreiden”
“VROOM.be heeft al een naam”, zegt Mobly-CEO Hans De Mondt.”We willen het succesverhaal van het online autoplatform verderzetten en de beschikbare informatie en mogelijkheden nog uitbreiden. VROOM.be is de perfecte marktplaats voor Mobly en haar partners. Via die weg kunnen we de overbodige rompslomp wegnemen en de consument zo goed mogelijk begeleiden vanaf de aankoop van een tweedehandswagen.” zegt Mobly-CEO Hans De Mondt.

Bij Mediahuis vertrouwen ze op Mobly om VROOM.be een nieuw elan te geven. “VROOM.be is een sterk merk”, zegt Paul Verwilt, COO bij Mediahuis. “Het maakte vele jaren deel uit van onze Digital Marketplaces-portfolio. De voorbije maanden werd echter duidelijk dat Mediahuis niet langer de geschikte partij is om de focus te bieden die VROOM.be nodig heeft om te kunnen doorgroeien. We zijn daarom ook verheugd een gepaste overnemer gevonden te hebben in Mobly, die het merk en het groeipotentieel van VROOM.be ten volle gaat benutten.”

*CIM Internet, mei 2020.