19 oktober 2018 4 min

Belgen kopen massaal tweedehands auto’s, maar vergeten zichzelf te beschermen

20 OKTOBER: DAG VAN DE TWEEDEHANDS WAGEN

Belgen kopen massaal tweedehands auto’s, maar vergeten zichzelf te beschermen. 1 op 4 heeft hoge onverwachte kosten.

Elke dag zoeken duizenden Belgen op de bekende zoekertjessites naar een degelijke tweedehands wagen. Keuze genoeg en de prijzen zijn vaak budgetvriendelijk, maar een tweedehands auto kopen is niet zonder gevaar. Dit blijkt uit het onderzoek dat Profacts uitvoerde in opdracht van Mobly.

Het onderzoek bevestigt dat 1 op 4 Belgen binnen het jaar onverwachte kosten heeft, die oplopen tot gemiddeld 802 euro. Heel wat tweedehandswagens hebben dus verborgen gebreken, die hoge en onverwachte kosten met zich meebrengen. Gevolg? De koper is de dupe.

Tweedehands mét garantie nu ook voor particuliere verkopers

Mobly, die reeds met succes pechverhelping zonder abonnement lanceerde, komt nu met een autogarantie voor particulieren. Een handige dienst die je garantie geeft op de aankoop van een wagen via een particulier.

Een simpele check-up van je wagen bij Auto5 volstaat en Mobly zorgt voor de rest.  “Met de autogarantie koopt iedereen straks zorgeloos een tweedehands wagen. Want ook na hun aankoop willen mensen zeker zijn van hun keuze”, aldus Gerrit Nollet, CEO van Mobly.

Voor de lancering van deze dienst werkte Mobly opnieuw samen met Europ Assistance. Bij Europ Assistance zit bijstand leveren in onze DNA. Buiten bijstand leveren aan personen en voertuigen doet Europ Assistance ook nog aan autogarantie. De samenwerking met Mobly voor de autogarantie past dan ook helemaal binnen onze visie”, aldus Ivan Cornette Sales Director van Europ Assistance.

Dag van de tweedehands wagen: hoe reageren Belgen op een kat in een zak?

Naar aanleiding van de dag van de tweedehands wagen op 20 oktober, vond de voorbije week op verschillende plekken in België een sensibiliseringsactie plaats.

Tijdens deze actie werd een tweedehands wagen te koop geplaatst. Op het eerste gezicht ziet de wagen er prima uit, maar al snel ontdek je wat de vorige eigenaar met de wagen heeft uitgespookt. Bekijk de bijlage voor de reacties en beelden van deze actie.

Vaak weet je als koper niet wat de wagen heeft meegemaakt en met deze actie duwen we mensen met de neus op de feiten: koop niet zomaar een tweedehands wagen en bescherm jezelf met garantie.

Download: Verslag autogarantie in België

Artikel delen via