Hoe kunnen we jou helpen?

Hier vind je de meest gestelde vragen over de Mobly Pechverhelping Europa.

Contacteer ons gerust als je nog andere vragen hebt.

FAQ Pechverhelping Europa

Wat is het verschil tussen Mobly pechverhelping in België en Mobly pechverhelping in het buitenland?

Voor Mobly pechverhelping in het buitenland dien je een tijdelijk abonnement op voorhand af te sluiten. Dit abonnement dien je minstens één dag op voorhand via onze website of via onze app aan te kopen. Dit abonnement kost je 2,5 euro per dag. Je betaalt geen extra kosten voor een eventuele interventie ter plaatse, gedurende de duur van je abonnement.

Mobly pechverhelping in België daarentegen kan je steeds aanvragen, zonder abonnement. Sta je in panne langs de kant van de weg? Download dan onze app op je smartphone en vraag zo eenvoudig bijstand aan. Betalen doe je met PayPal, Bancontact app of je kredietkaart.

Hoe vraag ik een Mobly pechverhelping buitenland abonnement aan?

Onze tijdelijke abonnement kan je aankopen via de Mobly Go app of via de website. Je geeft aan gedurende welke periode je verzekerd wenst te zijn (periode van je reis). Daarnaast hebben we ook de nummerplaat van je wagen en je contactgegevens nodig.

We zullen enkel dekking verlenen voor contracten die één dag op voorhand werden aangemaakt.

Heb je nù panne in het buitenland en werd je contract nog niet aangevraagd? Dan kunnen we je dus jammer genoeg niet verder helpen.

Betalen kan via PayPal, Bancontact of je kredietkaart. Nadien ontvang je een bevestigingsmail in je mailbox.

Heb je (nog) geen mail ontvangen? Neem dan even contact met ons op, maar controleer zeker ook eerst even je spam.

Hoeveel kost Mobly pechverhelping buitenland?

Je betaalt 2,5 euro per dag. Hierbij komen later geen extra kosten indien je effectief in panne zou vallen. Dit is inbegrepen in je abonnement.

Uiteraard zijn herstelkosten zelf nooit inbegrepen.

Ik sta in panne in het buitenland én ik heb een tijdelijk abonnement pechverhelping buitenland afgesloten. Hoe vraag ik pechverhelping aan?

Pechverhelping vraag je steeds aan via onze Mobly Go app. Zorg ervoor dat je inlogt met hetzelfde e-mailadres als dat van de aanvraag van je abonnement. We hebben je abonnement immers op dit e-mailadres geregistreerd. Van zodra je de grens over rijdt, kan je via de app pechverhelping aanvragen indien je in panne zou vallen.

  • Geef door wat voor soort panne je hebt
  • Geef de gegevens van je wagen in
  • Geef je locatie door
  • Volg in ieder geval nauwkeurig de stappen in de app.

We vragen je daarnaast om je smartphone ten alle tijde binnen handbereik te houden. Zo kunnen we je op de hoogte houden van de stand van zaken van je aanvraag.

Ik sta in panne in het buitenland én ik heb een tijdelijk abonnement pechverhelping buitenland afgesloten. Kan ik pechverhelping ook telefonisch aanvragen?

Ja. In principe dien je je aanvraag voor pechverhelping steeds via je Mobly Go app door te sturen, uitzonderlijk kan je je aanvraag ook telefonisch doen. Heb je in het buitenland problemen met je internetconnectie of heb je problemen met je smartphone? Contacteer dan het 24/7 permanentienummer van Europ Assistance: +32 (0)2 541 90 79.

Ik sta in panne in België én ik heb een tijdelijk abonnement pechverhelping buitenland afgesloten. Kan ik pechverhelping aanvragen?

Pechverhelping in België is niet inbegrepen in je tijdelijk abonnement pechverhelping in het buitenland. Val je in panne binnen onze landsgrenzen dan kan je uiteraard wél beroep doen op onze optie Mobly pechverhelping België. Let op dat de kosten voor deze interventie niet inbegrepen zijn in je tijdelijke abonnement en deze aldus extra te betalen zijn via de Mobly Go app. Pechverhelping in België betaal je per interventie. Je hoeft hiervoor dus geen abonnement op voorhand af te sluiten.

AIs pechverhelping in het buitenland ook mogelijk voor brommers, motoren, oldtimers of mobilhomes en aanhangwagens?

Alle in België ingeschreven motorrijtuigen met:

  • een maximum toegelaten massa tot 3.500 kg én;
  • een cilinderinhoud groter dan 125 cm³;

kunnen gebruik maken van pechverhelping in het buitenland.

Dit betekent dat de meeste auto’s en oldtimers, maar ook zeker motoren, busjes en mobilhomes hieronder vallen.

Daarnaast verzekeren we ook de aanhangwagens van deze voertuigen (de caravan, campingcar, aanhangwagen voor bagage), indien ook zij minder wegen dan 3,5 ton. Merk wel op dat beschadigingen aan je aanhangwagen enkel verzekerd worden op die momenten wanneer ze effectief gekoppeld zijn aan je verzekerde motorrijtuig. Stacaravans zijn dan ook steeds uitgesloten.

Andere belangrijke uitsluitingen gelden voor: voertuigen voor bezoldigd vervoer, voertuigen met een handelaars-, proefritten of transitplaat en voertuigen voor korte termijnverhuur.

Vind je jouw merk of model niet meteen in de app? Geen zorgen! Geef een vergelijkbaar type door zodat de takeldienst weet wat te verwachten. Geef ontbrekende merken en/of modellen ook zeker door aan ons team, dan passen we dit zo snel mogelijk aan in onze lijsten.

Welke landen zijn allemaal gedekt?

Andorra, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Cyprus (beperkt tot de geografische delen die onder de controle van de regering van de republiek Cyprus vallen), Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, FYROM, Griekenland, het Groothertogdom Luxemburg, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Malta, Marokko, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San-Marino, Servië (beperkt tot de geografische delen die onder de controle van de regering van de republiek van Servië vallen), Slovaakse Republiek, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Tunesië, Turkije (volledig), het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.

Als ik getakeld moet worden, naar waar brengen jullie mij dan?

Indien je wagen niet meteen ter plaatse hersteld kan worden (bv. platte band) zal je wagen getakeld worden naar de dichtstbijzijnde garage in het buitenland. In deze garage kan je je wagen laten repareren zodat je je reis verder kan zetten.

Uitzonderlijk kan je vragen dat je wagen terug gerepatrieerd wordt naar België. Of dit in jouw geval mogelijk is, kan je nakijken in de algemene voorwaarden. Een herstelling ter plaatse blijft echter de regel.

Wat gebeurt er indien ik gedurende de reparatie langer op locatie moet blijven?

Indien je auto gerepareerd moet worden, krijg je steeds de keuze uit enkele opties.

Afhankelijk van de geschatte duurtijd van de reparatie krijg je als klant de keuze om te bepalen welke optie voor jou het aantrekkelijkst is.

Zo kan je ervoor kiezen ter plaatse te overnachten en de herstellingen aan je wagen af te wachten. De hotelkosten zullen dan vergoed worden.

Een andere optie is het verderzetten van je reis met een vervangwagen.

Was je onderweg naar huis? Dan kan je ook vragen dat jij of bepaalde gezinsleden meteen al naar huis gerepatrieerd worden.

Hou er wel rekening mee dat in deze gevallen je wagen meestal niet gerepatrieerd wordt en alsnog in de garage in het buitenland hersteld zal worden. Je zal daarna dus weer over en weer moeten om de herstelde wagen op te pikken.

Voor een gedetailleerd overzicht, bijvoorbeeld over de plafonds van de hotelkosten, verwijzen we naar de algemene voorwaarden van dit product.

Heb ik recht op een vervangwagen?

Ja, wanneer je ervoor kiest om je reis verder te zetten kan dit met een vervangwagen. Deze vervangwagen is inbegrepen in je tijdelijke abonnement. In principe heb je recht op deze vervangwagen gedurende de duurtijd van de reparatie met een maximum van 7 dagen. Natuurlijk kan je zelf, ter plaatste, een langer termijn overeenkomen met het verhuurbedrijf. Huur je langer dan 7 dagen? Dan zijn de extra kosten voor eigen rekening.

Kan ik dit tijdelijke abonnement verlengen indien ik onverwacht toch langer in het buitenland blijft?

De tijdelijke contracten pechverhelping in het buitenland kunnen niet verlengd worden. Uiteraard kan je wél een nieuw contract aanvragen voor verschillende opeenvolgende perioden indien je onverwacht langer in het buitenland blijft of indien je nog niet exact weet wanneer je terug zal komen. Let er in dat geval wel goed op dat een aanvraag van een nieuw contract steeds minstens één dag op voorhand dient te gebeuren. Zo ben je zeker dat je gedurende de volledige periode gedekt bent. Ben je tot en met vandaag gedekt met je oude contract? Vraag dan ook je nieuwe contract zéker vandaag nog aan!

Biedt Mobly ook een jaarabonnement aan voor pechverhelping?

Neen, we bieden enkel deze tijdelijke abonnementen voor pechverhelping in het buitenland aan. Indien je slechts enkele weken per jaar met de auto naar het buitenland gaat, is het vaak niet de moeite om hiervoor een abonnement pechverhelping voor een jaar af te sluiten. Met onze formule kom je dan vaak veel beter én goedkoper uit.

Heb ik Mobly Go Plus, dus de betalende versie van de app, nodig om pechverhelping in het buitenland aan te kunnen vragen?

Neen, pechverhelping kan je zowel met onze gratis versie van de app als met de betalende versie (Mobly Go Plus) aanvragen.

Ik heb een autoverzekering bij Mobly. Is deze pechverhelping in het buitenland kosteloos inbegrepen in mijn autoverzekering?

Neen, in onze standaard autoverzekeringen is pechverhelping niet kosteloos inbegrepen. In geval van ongeval ben je natuurlijk wel gedekt als verzekeringnemer bij Mobly. Contacteer in geval van ongeval het nummer op je groene kaart.

Uiteraard kan je ook als verzekeringsklant wel betalend gebruik maken van deze pechverhelping in het buitenland. Vraag hiervoor minstens één dag voor vertrek een tijdelijk abonnement buitenland aan zodat je zeker gedekt bent gedurende je reis.

Heb je een vraag
voor Lotte?

Ons team helpt je graag verder,
met elke vraag die je nu nog hebt.

Download de gratis
Mobly Go app