Mobiliteit, altijd en overal

Slim en voordelig rijden? Met Mobly Go op je smartphone heb je altijd pechverhelping op zak, krijg je inzicht in de prestaties van je auto en verplaats je je altijd en overal in vrijheid. Download de app, net als 20.000 andere Mobly Go gebruikers. 

Mobly Go, dé app voor een vlottere mobiliteit

  • 20.000 keer gedownload
  • Gemiddelde score van 4,6 door gebruikers

Pechverhelping in één klik

Pech onderweg? Met Mobly Go heb je steeds pechverhelping op zak. Via de app is bijstand aanvragen een fluitje van een cent en je betaalt enkel wanneer je effectief panne hebt. Bye bye hoge abonnementskosten. 

Track je ritten

Monitor je ritten tot in de kleinste details, kom alles te weten over je rijgedrag en weet exact wat je auto je kost. 

Maak je wagen slimmer


Een uitgebreide controle is vanaf nu altijd dichtbij, hierdoor ben je 
altijd op de hoogte van de status van je auto.

Nog meer features

Daag je vrienden uit

Verzamel badges, neem deel aan uitdagingen en win toffe prijzen!

Technische hulplijn

Contacteer makkelijk een expert via ons technische hulplijn.

Vind je wagen

Mobly Go onthoudt voor jou waar je jouw wagen geparkeerd hebt.

Uitgebreide controle

Met de uitgebreide controles blijf je pech steeds een stapje voor.

Daag je vrienden uit

Verzamel badges, neem deel aan uitdagingen en win toffe prijzen!

Technische hulplijn

Contacteer makkelijk een expert via ons technische hulplijn.

Vind je wagen

Mobly Go onthoudt voor jou waar je jouw wagen geparkeerd hebt.

Uitgebreide controle

Met de uitgebreide controles blijf je pech steeds een stapje voor.

Mobly Go Plus: een uitgebreide app en een dongle

Een dongle is een klein stukje hardware dat je in je wagen plugt. Via deze weg connecteert je wagen met de app. Op die manier kan je op elk moment de status zien en krijg je een pak meer inzicht in je auto. Zo blijf je pech steeds een stapje voor.

Onze formules

Mobly Go

Gratis

Pechverhelping
Manuele rittenregistratie
Car diagnostics
Technische hulplijn
Uitgebreide controle
Vind mijn wagen

Mobly Go Plus

vanaf € 7,99 € 2,99

Pechverhelping
Automatische rittenregistratie
Car diagnostics
Technische hulplijn
Uitgebreide controle
Vind mijn wagen

Wat zeggen onze gebruikers?

Veelgestelde vragen

Alles over de dongle

Wat doet een dongle?

De Mobly dongle ontvangt gegevens die je wagen uitzendt. Dit kleine apparaatje weet wanneer je rijdt en hoeveel je verbruikt, maar ook of er iets mis is met je wagen, zoals een slecht functionerende batterij.

Wat doe ik met mijn dongle als ik Mobly Go Plus opzeg?

De dongle krijg je in bruikleen. Zeg je Mobly Go Plus op, dan zal je de dongle moeten terugsturen. De bruikleenvoorwaarden van de dongle kan je hier nalezen.

Waar connecteer ik mijn dongle?

Je kan je dongle pluggen in de obd poort van je wagen. Waar die zit, vind je op https://obd.mobly.be/nl/. Staat jouw auto er niet tussen? Neem dan contact op met support@mobly.be.

Is de dongle veilig?

Jazeker, de dongle ontvangt alleen gegevens die de wagen uitzendt en heeft geen invloed op de werking van je wagen.

Hoe zie ik of de dongle goed is geïnstalleerd?

Plug de dongle in je wagen. Er zal een rood lampje branden dat af en toe knippert. Voeg je dongle toe in de app. Bij ‘status’ zal ‘verbonden’ staan.

De dongle past niet.

In uitzonderlijke gevallen past onze dongle niet in de obd poort van je wagen. Neem in dat geval contact op met support@mobly.be.

Werkt de dongle ook voor elektrische/hybride wagen?

Nee, jammer genoeg nog niet. Maar daar werken we aan!

Hoe connecteer ik de dongle?

Plug je dongle in de obd poort van je wagen. Waar die zit, vind je op https://obd.mobly.be/nl/. Voeg nu je dongle toe in de app (onder ‘meer’ - ‘auto’s en dongles beheren’). Dit doe je aan de hand van je activatiekaart.

Ik heb mijn dongle geïnstalleerd, maar er staat toch ‘verbinding verbroken’.

Als je je dongle in de wagen hebt geconnecteerd, moet je deze nog toevoegen in de app. Dat doe je met je persoonlijke code op de activatiekaart. Het kan een dag duren voor je dongle actief is.

Mijn QR-code werkt niet.

Vul dan handmatig je IMEI- en activatiecode in.

Heeft de dongle een invloed op de batterij van mijn wagen?

Neen, de dongle heeft een eigen batterij en heeft zo geen invloed op de batterij van je wagen.

Mobly Go Plus

Wat is het verschil tussen Mobly Go en Mobly Go Plus?

Meer informatie kan je hier vinden.

Hoeveel kost Mobly Go Plus?

  • €4,49 per maand bij een maandelijks abonnement. Je hebt elke maand een domiciliëring. Je kan het abonnement op elk moment opzeggen.
  • €3,49 per maand bij een halfjaarlijks abonnement. Je hebt elke half jaar een domiciliëring. Je kan het abonnement op elk moment opzeggen.
  • €2,99 per maand bij een jaarlijks abonnement. Je hebt elk jaar een domiciliëring. Je kan het abonnement op elk moment opzeggen.

Hoe loopt de betaling?

Deze loopt via domiciliëring. Afhankelijk van de gekozen formule loopt dit jaarlijks, halfjaarlijks en maandelijks.

Wat doe ik met mijn dongle als ik Mobly Go Plus opzeg?

De dongle krijg je in bruikleen. Zeg je Mobly Go+ op, dan zal je de dongle moeten terugsturen.

Hoe zeg ik mijn Mobly Go Plus abonnement op?

Log in op https://account.mobly.be/nl/ om je abonnement op te zeggen. Je zal ook je dongle moeten terugsturen. Je kan wel nog steeds de gratis Mobly Go app gebruiken.

Hoe stuur ik mijn dongle terug?

Als je een mailtje hebt gestuurd naar support@mobly.be zal je verdere retourinstructies ontvangen om de dongle gratis terug te sturen. Je hebt 14 dagen na ontvangst van deze instructies om je dongle te retourneren.

Pechverhelping

Hoe kan je gebruik maken van Mobly pechhulp on demand?

De diensten van Mobly pechhulp on demand vraag je aan via de MoblyGo app. Je kunt pechhulp aanvragen door in de app aan te geven welk probleem jij wilt laten verhelpen. Je kunt onze dienst gebruiken door onze app te downloaden. Daarna kun je direct je eerste aanvraag indienen. We sturen je aanvraag direct door naar onze partner. Daarna zie je de verwachte tijd die je moet wachten in de app. Om van de Mobly pechhulp on demand gebruik te maken heb je het volgende nodig: 

  • Een geschikte telefoon met iOS 9 of Android 5.0; en 
  • Een mobiele internetverbinding

Je moet zelf zorgen voor de beschikbaarheid van deze benodigdheden. Eventuele kosten die hiermee samenhangen zijn voor je eigen rekening.

Hoeveel kost pechverhelping?

Voor Mobly’s pechverhelping moet je geen abonnement afsluiten of instapkosten betalen. Je betaalt enkel als je effectief een probleem hebt. Hoeveel dat kost, hangt af van de soort interventie. Je vindt de prijzen in de Mobly Go app onder het tabje ‘bijstand’.

Let op: Wij voeren onze dienstverlening direct uit vanaf het moment dat jij een van onze monteurs aanvraagt. Daarom is het herroepingsrecht niet van toepassing op onze diensten. Dat betekent dat je de bestelde dienst moet afnemen.

Hoe betaal je voor de afgenomen dienst?

Via de app betaal je voor de door jou gekozen diensten. Je kunt betalen via PayPal, bancontact of creditcard. Je moet direct betalen.

Is pechverhelping ook voor brommers, motoren en mobilhomes?

Dit kan als deze in de Mobly Go app terug te vinden is als model. Neem een kijkje in de app om zeker te zijn.

Let op: Brommers en motoren worden vaker op transport gezet dan auto’s. Houd daar rekening mee wanneer je een van de diensten van Mobly pechhulp on demand aanvraagt. 

Naar waar wordt ik gesleept wanneer ik pech heb?

Je kunt de auto naar een afleveradres naar keuze laten transporteren. Is de afstand tot de afleverlocatie meer dan 25 km? Of heeft de monteur geen tijd? Dan neemt het takelwagen de auto mee naar een depot. We leveren je auto dan de volgende werkdag af op de afleverlocatie.

Naar waar worden de inzittenden gebracht indien mijn wagen gesleept moet worden?

Je kunt meerijden met de takelwagen tot aan het depot. Afhankelijk van de takelwagen kan in sommige gevallen een of meer extra passagiers meerijden. Dit kan per situatie verschillen. Wij proberen hier zoveel mogelijk rekening mee te houden en zullen je dan ook vragen met hoeveel personen je bent. Vervoer vanaf het depot moet je zelf regelen. 

Kan ik ook pechverhelping aanvragen via Mobly Go in het buitenland?

Mobly pechhulp on demand is momenteel helaas enkel in België beschikbaar. Wij werken hard om jou binnenkort ook te kunnen helpen in het buitenland.

Diagnostics

Ik krijg een DTC foutcode. Wat betekent die?

De dongle controleert of alles ok is met je wagen. Wanneer dit niet het geval is, zal je in de Mobly Go app bij bijstand een foutcode zien verschijnen. Om te weten te komen wat deze foutcode precies betekent, kan je gratis naar onze technische hulp lijn bellen. Zij vertellen je dan wat er precies aan de hand is.

Er krijg DTC foutcodes. Kan ik nog verder rijden?

Zolang er geen lampjes op je dashboard branden, is er geen dringend probleem. De foutcodes die de app toont, kan je doorgeven aan je garagist. Hij kan je verder helpen.

Status

Ik kan mijn brandstofniveau niet aflezen.

Dat komt waarschijnlijk omdat je je type wagen niet hebt ingevuld. Ga naar ‘meer’ - ‘auto’s en dongles beheren’ om al je autogegevens in te vullen.

Wat betekent ‘laatste controle x dagen geleden’?

Je dongle controleert de status van je wagen elke 2 minuten zolang je rijdt. Je kan ook zelf een uitgebreide controle doen. Het moment van de laatste uitgebreide controle wordt hier weergegeven.

Account aanmaken

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op ‘wachtwoord vergeten’. Je krijgt van ons een e-mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

Werkt de app ook voor elektrische/hybride wagens?

Nee, jammer genoeg nog niet. Maar dat komt er snel aan!


Nog een vraag? Wij helpen je op weg.

Zoek je nog meer informatie, of heb je een vraag? Neem contact met ons op. Wij gaan mijlenver voor jouw mobiliteit.