Mobly Go blinkt in de appstore, CEO blinkt van trots


Als we polsen hoe Mobly CEO Gerrit Nollet zich voelt daags na de lancering van de Mobly Go app, horen we dat vanop een autostrade ergens in Duitsland: met een gemiddelde van 5000 kilometer per maand woont Gerrit zowat on the road. En die tijd onderweg brengt -zoals bij elke mobiele mens- de nodige frustraties met zich mee. Precies die frustraties hopen Gerrit en zijn Mobly-team stap voor stap weg te werken. Te beginnen met een formule voor pechverhelping zonder abonnementskosten. En een mobiel platform in volle groei.

Mobly Go staat in de appstore. On time & on target: hoe voelt dat??

“Ik ben zeer trots! Omdat we erin geslaagd zijn kwalitatief werk op te leveren binnen de beloofde termijn, maar ook omdat we naar mijn gevoel écht inspelen op wat de consument verlangt van mobiliteit: de vrijheid om te gaan en staan waar hij wilt, en hoe hij dat wilt. En als hij dan eens stilstaat door autopanne, om ook dan te kunnen kiezen voor pechverhelping met of zonder abonnementskosten.”

Vind jij dat je vandaag als (hyper)mobiele mens te weinig keuze hebt onderweg?

“Zeker. Ik vind het onbegrijpelijk dat we met z’n allen aanvaarden dat we –op z’n zachtst gezegd- zoveel tijd verliezen onderweg. Ik probeer daar zelf pragmatisch mee om te springen: ‘s morgens eerst een uurtje thuiswerken, ’s avonds later vertrekken op kantoor om stilstaand verkeer te vermijden, maar toch.
In mijn situatie is er ook niet echt een alternatief. Een werkdag van Gent naar Antwerpen naar Brussel en weer naar Gent is voor mij niet uitzonderlijk. Bij zo’n hoeveelheid verplaatsingen biedt openbaar vervoer helaas geen oplossing.”

De Mobly Go app biedt niet alleen pechverhelping, maar helpt je ook pech te vermijden, juist?

“Kijk, elk jaar bericht de radio na het eerste koude allerheiligenweekend over hoe de pechdiensten overspoeld worden met oproepen door platte autobatterijen. Echt élk jaar, na dat eerste koude verlengde weekend. Dat gaat veranderen met ons Mobly Go platform: de app zal je op tijd verwittigen dat je batterij leegloopt, zodat die vervangen wordt voor het probleem zich stelt. Straks heeft dus niemand nog een excuus om niet op z’n werk te geraken na dat eerste winterse weekend 🙂 Dat is toch ongelofelijk straf?!”

Mobly Go

En wat brengt de toekomst voor Mobly?

“De app zoals hij vandaag beschikbaar is, is nog maar het begin. De komende weken en maanden zal hij blijven groeien met nieuwe features en verbeteringen, zoals het verfijnen van de algoritmes. Maar het meest kijk ik uit naar de toepassingen in het kader van smart cities en smart living waarmee we bezig zijn. Dàt wordt de moeite!”

Nieuwsgierig naar onze newborn Mobly Go app, zijn pechverhelping zonder abonnement én alle andere snufjes?

Wat vind je van dit artikel?

Dat vinden we jammer om te horen