Belg betaalt te veel voor pechbijstand


Recent marktonderzoek van Profacts in opdracht van Mobly toont opvallende cijfers. 7 op de 10 Belgen heeft pechbijstand voor zijn auto, 58% maakte er nooit gebruik van. Is er nood aan meer flexibiliteit? Als het van Mobly afhangt betaal je enkel voor pechbijstand wanneer je dat nodig hebt. 

pe

7 op de 10 Belgen heeft pechbijstand. Dat is veel. Maar wat is hiervoor de reden? Meer dan een derde wil gewoon met een gerust hart de baan op en geeft aan pechverhelping te hebben uit voorzorg. De belangrijkste reden waarom mensen geen bijstand hebben is omdat ze te weinig kilometers rijden.

pechbijstand

Een gewoonte, zoals een ander

70% heeft pechbijstand voor zijn auto. En opvallend: 7% weet zelfs niet meer of ze ervoor betalen, ook al kost een abonnement tussen de  60 en 180 euro per jaar. Pechbijstand zit ingeburgerd, zoveel is duidelijk. De vraag is dan hoeveel mensen bewust bezig zijn met die keuze? Zeker als je weet dat Belgen gemiddeld 7,5 jaar voor pechbijstand betalen. 

pechbijstand

Waarom voor pechbijstand betalen als je nooit pech hebt?

Misschien wel het meest opvallende cijfer: 58% betaalt voor pechbijstand en had nog nooit pech. De meesten (34%) stonden stil door een platte batterij of startprobleem. Je zou je natuurlijk kunnen afvragen hoe groot het risico is op pech, maar als 6 op 10 nooit pech had, zegt dat wel iets over de (niet) noodzakelijkheid van een abonnement.

 

pechbijstand

MOBLY wil bestuurders enkel laten betalen bij pech

Mobly laat bestuurders een keuze maken en komt met een alternatief: betaal voor pechbijstand als – en alleen als – je die nodig hebt. Hierdoor betaal je per panne en niet per jaar. Via de app Mobly Go betaal je met één simpele klik als je op de pechstrook staat. Reeds 20.000 mensen hebben de app geïnstalleerd en kiezen zo voor pechverhelping zonder abonnement.

Hoevaak had jij al pech? (video)